Operatorzy.net.pl

Dostawcy internetu

Katalog firm ISP

  • Wyszukiwarka
  • Dla operatorów
  • Rodzaje dostępu
  • Jakość łącza
  • Prędkość internetu
  • Kontakt

Nowości z internetu


Fale milimetrowe przyszłością infrastruktury bezprzewodowej

Nielicencjonowane widma radiowe są najwłaściwszą odpowiedzią na zapotrzebowanie świata na usługi bezprzewodowe

Wady i zalety częstotliwości 60 GHz (802.11ad)

Cenzura, oligopol i walka z rodakami - polski rynek telekomunikacyjny rządzony korporacyjnymi prawami

Cios Unii Europejskiej w polskie firmy telekomunikacyjne -
Polski rynek usług telekomunikacyjnych wobec Strategii Jednolitego Rynku Cyfrowego


Dlaczego 800 i 2600 MHz powinno być pasmem uwolnionym?

Internet bezprzewodowy czy może kablowy? - wywiad z ekspertem z branży

Regionalny operator lepszy niż ogólnopolski?

Internet to nie tylko Neostrada - wywiad z ekspertem w branży

Lokalny operator może więcej... Jak zachować się przy wyborze dostawcy

Internet LTE - rewolucja czy tylko marketing?

Od ARPANET do 802.11AC – rozwój przepustowości transmisji radiowej

Kto stoi za likwidacją polskiego kapitału na rynku telekomunikacyjnym?

Internet to nie tylko Neostrada - o możliwościach i konkurencji na polskim rynku usług telekomunikacyjnych, mówi ekspert w branży.

Portal operatorzy.net.pl rozmawia z panem Łukaszem Kowalskim specjalistą do spraw rozwiązań telekomunikacyjnych firmy Inter Projekt S.A

- Czym kieruje się obecnie klient, wybierając dostawcę Internetu?

Prywatne osoby kierują się czynnikiem ekonomicznym podczas wybierania dostawcy internetu. Internet musi być szybki i niezawodny , ważna jest dostępność operatora w swojej lokalizacji, ale także cena usługi. Jak pokazują badania konsumenckie, bardzo istotna w podejmowaniu decyzji jest popularność danej marki.

- To znaczy, że wybieramy Internet, o którym słyszymy w mediach?

Tak. Nie jest to nic szczególnie dziwnego. Znajomością marki kierujemy się także podczas codziennych zakupów.

- Nasze decyzje są błędne?

Niekoniecznie. Warto po prostu pamiętać, że Internet w Polsce to nie tylko Neostrada (Orange), Netia i UPC, ale setki operatorów ISP, świadczących swoje usługi w różnych miastach i wsiach na terenie całego kraju.

- Takie lokalne biznesy?

Lokalni dostawcy Internetu to firmy różnej wielkości, działający nie na skalę ogólnopolską, ale w ramach konkretnych regionów.

- Mogą zaproponować swoi klientom coś innego, nowego, lepszego?

Mogą więcej. Nie działają według sztywnych, odgórnie narzuconych norm i zasad. Warunki współpracy są elastyczne i mogą być ustalane indywidualnie, bez względu na to, czy współpraca dotyczy klienta prywatnego czy firmy. Dostęp do nowoczesnych technologii jest w ich przypadku tak samo swobodny, jak w międzynarodowych korporacjach.

- Na jakie profity konkretnie może liczyć internauta?

Między innymi na całkowity brak limitów danych, bardzo wysoką prędkość łączy (znacznie wyższą niż w przypadku znanych, krajowych operatorów) i różne dodatkowe udogodnienia, np. rabaty lojalnościowe, hosting w cenie usługi lub darmowy, publiczny adres IP. Lokalni dostawcy Internetu podchodzą bardzo indywidualnie do swoich klientów. Rozumieją potrzeby społeczności z danego regionu. Wszelkie awarie i problemy techniczne usuwane są natychmiast. Takie podejście wynika z kluczowego znaczenia każdego klienta.

- A cena?

Polityka cenowa lokalnych operatorów jest na ogół dopasowywana do potrzeb i możliwości konkretnego klienta – prywatnego lub biznesowego. Zawsze z myślą o jego korzyściach. Ceny lokalnego Internetu są niejednokrotnie niższe od usług najbardziej znanych, ogólnopolskich dostawców.

- Jak znaleźć dostawcę Internetu w swoim mieście?

Najprostszym i najtrafniejszym rozwiązaniem będzie odwiedzenie portalu, zrzeszającego dostawców Internetu z różnych lokalizacji, jak np. operatorzy.net.pl. Ważne, aby serwis skupiał tylko zweryfikowanych dostawców oraz posiadał wizytówki wielu operatorów z podziałem na miejscowości.

- Czy także przedsiębiorca może liczyć na korzystną ofertę Internetu?

Oczywiście. Lokalni dostawcy świadczą swoje usługi zarówno dla osób prywatnych, jak i dla firm o różnej wielkości i zapotrzebowaniu na Internet. Indywidualnie podejście i elastyczne warunki sprawiają, że każdy klient może liczyć na dopasowanie najkorzystniejszej oferty dla siebie.

- Dlaczego, mimo tak obiecujących warunków, Polacy najchętniej wybierają operatorów ogólnopolskich? Jak pokazują statystyki, ok. 25% polskich internautów decyduje się na Orange.

Takie zachowanie konsumentów jest w pełni zrozumiałe – wybierają markę z wieloletnią obecnością na rynku, z której reklamą stykają się każdego dnia. Popularność często przekłada się na postawę, że to, co znane i używane przez wiele osób, jest równocześnie lepsze – korzystniejsze i bardziej godne zaufania. Lokalni dostawcy Internetu nie mają tak ogromnych budżetów na marketing, więc nie słychać o nich w ogólnopolskich mediach. Ten rynek dopiero się rozwija. Obserwujemy stopniowy wzrost popularności i zaufania.

- Jak chciałby Pan zachęcić internautów do wybrania oferty lokalnego dostawcy?

Warto zaufać i spróbować, poznać bliżej ofertę i warunki. Wybrani dostawcy zapewniają swoim odbiorcom bezpłatny okresy testowy, podczas którego można wypróbować działanie Internetu w swoim domu lub firmie – bezpłatnie i niezobowiązująco. Czy kiedykolwiek narzekałeś na Internet?

- Wielokrotnie. Głównie na niestabilne łącza i niską prędkość. Po zgłaszaniu awarii nie czułem żadnej różnicy.

Stabilność łączy u lokalnych dostawców Internetu sięga 99% czasu. Prędkości są zawsze takie, jak w widnieją w umowie. Nie ma żadnych limitów danych. To niewielkie biznesy, więc do konsultantów można dodzwonić się szybko i bezproblemowo. Awarie są usuwane bezzwłocznie, ponieważ firmy te nie mogą sobie pozwolić na utratę klienta. Następnym razem, gdy obiecasz sobie, że już więcej nie przedłużysz umowy ze swoim dotychczasowych operatorem, rzeczywiście dotrzymaj swojej deklaracji. Wejdź na stronę operatorzy.net.pl i sprawdź dostawców, działających w Twoim mieście.

- Dziękuję za rozmowę.

Dziękuję również.


© 2013 - 2023 Operatorzy.net.pl.